2011. december 31., szombat

Még soha egy év alatt...

... ennyi könyvet nem olvastam.
Egy éve lassan, hogy egy kezdetleges várólistát készítettem, aztán alakulni kezdtek a dolgok. Szépen, lassan. Borzasztó sokat köszönhetek a Molynak, az ott megismert embereknek! Negyvenöt könyvet jósoltam magamnak 2011-re. Büszke vagyok magamra! Nagyon. Hetvenegyet olvastam / hallgattam.

Számomra minden egyes könyv ad valamit. 
Lehet, hogy csak annyit, hogy "így ne!", 
lehet, csak annyit, "talán jövőre, mert nem értem meg rá még",és / de lehet, hogy a "világmindenséget".
Voltak (vannak) könyvek, amik iszonyú mély nyomot hagytak (hagynak) bennem. Olyanok, amik semmilyen körülmények között nem fognak beporosodni... 




Visszapillantva, próbálok valamiféle leltárt készíteni. Veszett nehéz...
  • Nos, elősorban megemlítenék három olyan szerzőt, akiket (csak) most fedeztem fel magamnak (van több is, de tőlük nem csak egy könyvet olvastam):

Fodor Sanyi bácsi, az Isten áldjon meg téged még sokáig!
Karácsony Benő! Igen, jó lenne minél többször - szabadon utánad - elkiabálni a világnak, hogy keressék (de én is ám!) a napos oldalakat!
És Polcz Alaine, akitől megtanultam kevésbé félni (nem a haláltól, az élettől).
Mindhármat magamhoz szorítanám! Erdélyiek. Okosak. Roppant jól írnak! Köszönet nekik!
  • Lelkileg a leginkább megrázó kötetek számomra. Jajj, kicsit bajban vagyok, de TörekSam:
1. Elina Hirvonen, a fiatal finn kortárs kötete.
2. Szabó Magda legutóbb olvasott könyve.
3. Szilágyi István, erdélyi kortárs bolondul szép nyelvezettel megalkotott műve.
4. Herta Müller, a (2009-ben lett Nobel-díjas) német kortárs írónő remekműve (szerintem)
5. Mario Vargas Llosa (a 2010-es Nobeles) bravúros regénye.

Talán idesorolnám még Hesset, Márait (természetesen), de minek? Így is alig tudok szóhoz jutni :))
  • És hát akkor, tákoljak egy tízes toplistát is, ha már ennyire belejöttem :)) (Nah, ez a legnehezebb talán)
1. Szilágyi István: Kő hull apadó kútba
2. Eginald Schlattner: Fejvesztett kakas
3. Mario Vargas Llosa: A város és a kutyák
4. Gabriel García Márquez: Szerelem a kolera idején
5. Darvasi László: Virágzabálók
6. Herta Müller: Lélegzethinta
7. Márai Sándor: Harminc ezüstpénz
8. Szabó Magda: Az őz
9. Robert Merle: Csikóéveink
10. Molnár Ferenc: Az ördög
(Őőő, hát most nagyon elakadtam. Nem végeztem még!!! De becsszó az becsszó, a megállapodás tízet mond. Száni-száni, mert annyi sok jókat olvastam még!)

Még volna mit meséljek, mégis megőrizném magamnak. Mert gazdag lettem ebben az évben, és ezt a fajta gazdagságot nem lehet, nem tudom és nem is akarom részletezni. 
  • Talán kettő darab produkciót említenék meg még. Hármat, akarom mondani. Nem kis hatással voltak rám:
1. Fekete hattyú (film)
2. Henrik Ibsen Nóra színműve (Eszenyi Enikő főszereplésével)
3. Berecz András előadása (Marosvásárhely)

[*Megjegyzésként említeném, László Noémi (erdélyi kortárs) Papírhajó verseskötetét. Mert lenyűgözött!]


Köszönöm az ajándékkönyveket! 
Köszönöm a kommenteket, és hogy néha-néha be-belátogattok ide!
Ezután is várlak szeretettel!

2 megjegyzés:

  1. Ez igen!
    Csak gratulálni tudok! 71 könyv az nagyon szép eredmény.
    Remélem az idén minimum ennyi könyvet elolvasol/meghallgatsz/megnézel.
    Barni

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! (Nem hajtok a mennyiségre, de jó érzés, hogy ennyivel "gazdagabb" lettem)

    VálaszTörlés