2011. május 31., kedd

Küküllő kalendárium

Kányádi Sándor












Pallas-Akadémia Kk., Csíkszereda, 2001.
Illusztráció(k): Csillag István
Róvásírás: Pál Balázs



Hát ez ennyi. Egy szusszra végigovastam (megint) Gyerekként ezeken a verseken ültem szinte minden nap. A Madármarasztaló-ban mind benne vannak, igazából ez a része a könyvnek új, különálló kiadásban. Minden vers illusztrálva, és róvásírással is közölve. Fantasztikus kicsi könyvecske!
Nos, a  róvásírással vmikor tizenévesként próbálkoztam, de be kellett látnom, nem az én világom. Azaz lehet, csak éppen túl bonyolultnak tűnt akkor, és nem tudtam rávenni magam, hogy gyakoroljam is ezt a kacifántos írásmódot… (Az orosz nyelvvel ellentétben, csak éppen ez utóbbit aztán nem oktatták többet, így elmaradt – most már csak szavakra emlékszem, olvasni, írni még talán tudnék).
Szóval Kányádi. Ez a könyv azért is kedves nekem, mert dedikálva van. A 75 éves Sanyi bácsi születésnapi rendezvényén ott voltam Kolozsváron.
 



















Jó volt nosztalgiázni letűnt gyermekkoromon :) (és egyáltalán).

Amiben tehát (ha nem tévedek) először jelentek meg ezek a versek, és amit rongyosra olvastam anno... (azóta még lett egy példány belőle :D):
            
(Kriterion Kk., Bukarest, 1986.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése