2010. július 22., csütörtök

Johann Wolfgang von Goethe
                      Werther szerelme és halála

1. "Azt keresd, amit e földön nem lehet megtalálni! Csakhogy én megtaláltam őt, éreztem a szívét, nagy lelkét, melynek jelenlétében többnek tűntem fel magam előtt, mint amennyi voltam, mert mindaz voltam, ami csak lehettem."

2. "...hitem szerint azok a legboldogabbak, akik gyermek módra élik a világukat."

3. "...minden szabály, bármit mondjanak is, megöli a természet igaz érzését és igaz kifejezését."

4. "...az fontos csak, hogy a kitűnőt meglássuk, és ki merjük mondani."

5. "Értelmetlenség magunk szerint ítélni meg másokat."

6. "A bolondok nem látják, hogy a hely tulajdonképpen egyáltalán nem fontos, és hogy az, aki a főhelyen ül, oly ritkán játsza a főszerepet."

7. "Nagyszerű dolog a lélek nyugalma és az, hogy örülni tudunk magunknak."

8. "Az embernek csak kevés rögre van szüksége, hogy örülhessen rajta, még kevesebb, hogy pihenjen alatta."

9. "Nem, semmi szó ki nem mondhatja azt a gyöngédséget, amit egész lényének megnyilatkozása mutatott." 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése